вівторок, 10 жовтня 2023 р.

Всесвітній день ментального здоровя

    10 жовтня весь світ відзначає День ментального здоров'я. Свято покликане звернути увагу на проблеми, пов’язані з психічним станом людини, та для підтримки людей з подібними захворюваннями. Цього року подія є особливо актуальною для України, адже багато людей, зараз як ніколи потребують емоційної чи психологічної підтримки.

   Окрім того, Всесвітній день ментального здоров’я спрямований на підтримку людей, які не страждають на серйозні відхилення з боку психіки, проте переживають скрутні часи та потребують сили волі й характеру, які б допомогли їм впоратися з будь-якими життєвими труднощами.
Що ж таке ментальне здоров’я?
   Термін «mental health» часто перекладають як «психічне здоров’я», хоча він має дещо ширше значення і включає: емоційне, духовне і соціальне благополуччя. Якщо раніше термін «психічне здоров’я» пов’язувався з хворобами психіки, то тепер – це питання людини і світу. Наскільки людина може відчувати мир у собі і безпеку зовні.
   Для підтримки ментального здоров’я корисними будуть такі техніки, які сприяють емоційному та психологічному добробуту:
«Виявляти «тригери» Відстежувати події, слова, ситуації, які викликають сильні емоційні реакції. Слідкувати за собою, своїм станом, та зупинятися в момент, коли щось спричиняє емоційну реакцію і фіксувати, що саме ви́кликало її й чому. А надалі — пропрацьовувати тригери або уникати їх.
«Вимикати дратівливі сповіщення» Коли нам потрібна концентрація, ми можемо часто відвертатися на сигнали смартфона, і це не сприяє покращенню психологічного стану. Тому корисно хоча б на деякий час, коли потрібно зосередитись, вимкнути сповіщення, щоб сфокусуватись на важливому.
«Щоденник емоцій» Вести нотатник (в тому ж Notion або у звичайному блокноті), де ви можете ідентифікувати та фіксувати свої почуття та емоції протягом дня, описувати їх. Наприклад: «Зараз я відчуваю злість. Я злюсь тому, що…».
   Корисно ще вести щоденник досягнень та перемог. Усвідомлення своїх досягнень та навіть найменших перемог сприяє виділенню нейромедіаторів у нашому мозку, а їх брак може призводити до депресії чи інших порушень ментального здоров’я.


Немає коментарів:

Дописати коментар