Поради молодому педагогу і не тільки…
Необхідно:
- - любити свою роботу та дітей, яких вам довірили навчати та виховувати;
- - не дискредитувати свій авторитет – він повинен бути незаперечним;
- - посміхатися, особливо працюючи зі слабкими дітьми;
- - постійно стежити за своєю мовою;
- - бути добрим, але не добреньким; вимогливим і чесним щодо всіх;
- - постійно дізнаватися щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету;
- - крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід колег, ноу-хау у роботі;
- - розвивати у собі важливу якість – вислуховувати дитину до кінця, не підказуючи, не підводячи до правильної відповіді підказками;
- - не демонструвати свою любов до окремих дітей;
- - пробачати витівки, не нагадувати наступного дня про те, що трапилося;
- - нічого не забувати, щоб діти не могли сказати: “А Марія Іванівна забула”;
- - в жодному разі не висловлюватися погано про колег, керівництво, батьків, не критикувати їх у присутності дітей;
- - співпрацювати із батьками як помічниками в роботі, не скаржитися їм на їх дітей;
- - одягатися ошатно, зі смаком, частіше змінювати робочий костюм;
- - намагатися працювати без негативних оцінок, адже такі оцінки педагог ставитиме самому собі за невміння навчити;
- - завжди відстоювати своїх дітей, а не сварити їх привселюдно – це ваші діти, а ви – їхня мама (тато);
- - ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків;
- - пам'ятати, що кожна дитина – це унікальна та неповторна особистість;
- - не забувати, що дитина – не “чистий аркуш паперу”, а особистість, яка має власний життєвий досвід, свої погляди та особистий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.
Слід навчитися:
- - варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його;
- - обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату;
- - розв'язувати будь-яку складну ситуацію;
- - працювати зі слабкими та сильними учнями;
- - працювати над мовленнєвими помилками дітей не тільки на заняттях, а й поза ними;
- - детально продумувати план роботи;
- - берегти час;
- - організовувати роботу таким чином, щоб можна було сказати: “Як же швидко минув час!”
Важливі моменти для виконання на “автоматі”
- - Починати заняття завжди вчасно.
- - Завжди бути готовим.
- - Приходити хоча б за 15 хв до початку робочого дня.
- - Обов'язково записувати на дошці тему уроку та домашнє завдання; стежити, щоб усі учні записали домашнє завдання до щоденників.
- - Розподіляти увагу таким чином, щоб на будь-якому етапі тримати в полі зору всіх дітей, запитуючи, якщо вони відволікаються чи розмірковують про щось особисте.
Самоосвіта
- - Не боятися вчитися у своїх колег, в учнів(дітей), на семінарах та курсах, із книжок та журналів.
- - Відвідувати заходи своїх колег, особливо у тих класах (групах), де справи кепські. Таким чином, можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.
Немає коментарів:
Дописати коментар