Страницы

Тренінги


Тренінг

тема: «Нейрографіка – малювання зі змістом»

Мета: розкрити внутрішній потенціал, змінити глибоко засіли у підсвідомості неефективні шаблони поведінки, створити нові поведінкові програми.

Матеріал: лист паперу А4; фломастер, маркер чи простий олівець для нанесення ліній (на вибір); фарби, фломастери, кольорові олівці чи гелеві ручки (на вибір).

Привітання

Правила роботи у групі

Увага

Конфіденційність

Активність

Стоп

Управа «Моя візитівка» (10 хв)

Мета: дати можливість кожному розповісти про себе.

Інструкція: «За допомогою 3 слів охарактеризуйте собі. За бажанням можна прокоментувати.».

Інформаційне повідомлення   «Нейрографіка» (презентація – 10 хв)

   2 слайд - Можна вигадати  купу способів впоратися зі своїми проблемами, використовувати індійські пахощі, встановлювати кондиціонери, завести кишку, але найлегшим способом зрозуміти природу своїх злетів і падінь, побачити свої успіхи і невдачі і зрозуміти собі можна за допомогою нейрографіки.

   Так ми можемо збагнути скрыті рішення, ресурси та можливості, які не були доступні нам раніше.

  3 слайд -   Отже, нейрографіка – вид образотворчої роботи над людською підсвідомістю та гарний варіант для зміни свого існування на позитивний бік, частина арт-психології та арт-терапії. Цей метод придумав  художник і психолог Павло Піскарьов  у 2014 р, його принцип роботи – поєднання особливих психологічних підходів і технологій графічного зображення.

   Суть розробленої  методики полягає в тому, що кожна людина підсвідомо прагне візуалізувати свої проблеми, щоб просто подивитись на них та спробувати знайти правильне рішення. Тому немає нічого дивного в тому, що багато людей у ​​момент сильних емоційних переживань починають інтуїтивно малювати різні фігури на папері.

   4 слайд - Нейрографіка потрібна тим людям, які хочуть мати перед очима цілісну картину власних проблем і турбот у вигляді логічної системи пов'язаних між собою питань, на кожен з яких можна знайти оптимальну відповідь. Методика дає можливість нашій підсвідомості знайти ці відповіді на питання, які ми переносимо на папір у вигляді малюнку, без зациклення на проблемі та постійного її обдумування.

   Метод – простий та природний. Малювати – це одна з найпростіших і доступних усім без винятку технік медитації. Малювати може кожен, адже малювання – це спосіб комунікації з собою та зі світом. Це одна з легких та природних технік самодопомоги.

   Ті перешкоди, які не дають розвиватися особистості, виходять на рівень свідомості,   їх треба  перекладати на думки, що будуть   корисними.

  5 слайд -   Так можна вирішувати різні питання, справлятися з труднощами, реалізовувати мрії. Завдання інституту нейрографікі – вивести з підсвідомості на свідомий рівень усі негативні почуття людини та допомогти їх подолати.

   Подібне мистецтво сприяє трансформуванню  реальності в таких галузях:

      1. Володіти емоціями, викорінювати гнів, страхи, тривожність, перетворювати їх у позитивні почуття.

      2. Згладжувати конфлікти в собі, вони сприяють виникненню психосоматичних станів.

      3. Застосовувати незвичайні рішення труднощів у трудовій діяльності та галузі фінансів, у ділових галузях.

      4. Вибудовувати плани подій, змін на краще.

      5. Будувати хороші відносини з рідними, людьми на роботі, товаришами.

6 слайд - Принципи малювання нейрографіки:

      1. Спонтанність. Робота породжується за допомогою емоцій від минулого негативного досвіду людини, що гнітюють думок і боязні. Добре думати про проблему, закривши очі, продумуючи швидко намалювати її за 3-5 секунд. Так можна викинути негатив із глибин підсвідомості. В основі першого принципу лежить малювання відбитка емоцій на папері.

      2. Відсутність оціночних характеристик. Рисунок не оцінюється і не критикується, тому автор вільний від комплексу «некрасиво», він стає більш впевненим у собі, у нього зникає закомплексованість. Для того, щоб займатися нейромалюванням, не треба мати здібності геніального художника, це доступно кожному. Якщо малювати вперше, то, звичайно, від цієї користі не буде. Найкраще, зацікавити людину самим процесом. Інший принцип: хороший кожний малюнок, а буде ще більший ефект при закінченості, доопрацюванні.

      3. Безмежність розмірів малюнку. Уява не обмежена якимись образами. Малюнку не задаються якісь чітко певні образи та розміри. Принцип вільного малювання знімає скутість, дає можливість рухатися вперед. Третій принцип: картина у процесі удосконалення лягає на весь аркуш.

      4. Позбавлення від гострих кутів. Якщо малювати в поганому настрої, то зображення матиме гострі куті і рвані лінії. Спонтанно створений малюнок у гарному настрої забезпечує передачу нейронного коду гармонії: тут буде багато округлостей та хвиль. Важливий момент нейрографіки: правило поступового згладжування гострих кутів, що виявляються при малюванні. У місцях зіткнення ліній підмальовують овали та кола. Ці фігури роблять темніше, щоб візуально не акцентувати увагу на гострих углах. Рвані лінії стикаються і об'єднуються з намальованими раніше. Людина займається без чітко встановлених порядків, тільки орієнтуючись на свій внутрішній настрій. Цей ступінь роботи має на увазі початок вирішення актуальної проблеми. Коло для підсвідомого сприйняття є гармонійним предметом. Від кількості кіл залежить гармонія, що входить до зони важкого ставлення до навколишньої дійсності. Четвертий принцип: всі намальовані елементи мають заряд енергії. Негативну енергію треба перетворити на позитивну.

      5. Залишковий етап роботи над малюнком: лінія поля. Проведені через лист до самих  його кінців нейрографічні лінії говорять про відчуття. Вони бувають різної жирності та ступеня звивистості. Лінія малюнка йде без повторів і завершується у найнесподіванішій точці. Усі лінії утворюють фон, який створює можливість малювати без обмежень. У підсумку виходить чудове зображення, яке об'єднує лінії зі змістом. Принцип п'ятий: продовжувати зображувати можна скільки завгодно, багаторазово, малюнок може тривати до нескінченності.

      6. Рисунок без образів. У процесі доопрацювання картини не проводять аналіз зображуваного, не намагаються знайти схожість із реальністю. У людини мозкові нейрони зв'язку в них дають відгук на зображення і сприймаються на рівні підсвідомості. В даному випадку картина світу змінюється на краще, відбувається викид проблеми на поверхню паперового листа. Принцип шостий: настрій зображується лініями, а не малюнком.

   Нейрографіка вчить людину розуміти та пізнавати самого себе.

 7 слайд -  Після того, як рисунок повністю готовий, треба подивитися на нього і відпочити. Ну, що ж розпочнемо.

Проектна методика «З чого почати?»

Мета: вчитися володіти емоціями, викорінювати гнів, страхи, тривожність, перетворювати їх у позитивні почуття.

   Почнемо. Отже, вибір інструменту – це особисте перевага шкірного, який колір і форма вам подобаються, вирішувати вам. Як тільки купите всі необхідні речі, приступайте до методики.

   Спершу треба розібратися в собі і сформулювати вашу проблему і той емоційний стан, що у вас виникає: труднощі у відносинах з рідними та близькими людьми, проблеми на роботі та ін.

   Далі візьміть папір і намалюйте будь-яку лінію, тільки спонтанно і не думаючи, як краще і красивіше це зробити.

   В даний момент станеться викид переживань і її енергії на лист паперу, причому весь негатив, створений вашою проблемою, теж виходить із середини і осідає на паперовій площині.

   У цей час у мозку утворюються нові нейронні процеси, він активізується, шукає шляхи вирішення проблеми, проблема виходить з людини.

   Потім подивіться на малюнок, що вийшов, згладьте на ньому  всі нерівності та гострі кути. Так ви працюєте з вашою підсвідомістю.

   Відбувається опрацювання вашого негативу, і ви можете відчувати опір, що буде нормальним, але треба працювати далі і закінчити справу. У цей час ви переживаєте всі свої почуття і враження, досягаєте цілісності, знімаються всі обмеження.

   Ви можете відчути приплив сил та позитиву, бажання рухатися вперед. У корені зміниться ваше розуміння проблеми, виникнуть нові думки та рішення.

   Далі об'єднайте отриманий малюнок з іншим простором листа, розчиніть його в ньому. Це робиться за допомогою нейрографічних ліній, на вигляд схожих на криву електрокардіограми, але без гострих кутів. Лінії треба вести від малюнка до кінчиків листа, роблячи єдину картину. Це дозволяє відчувати себе одним цілим з навколишньою дійсністю.

   Нема зрозуміти «я», «ти», «вони», все перетворюється на єдину структуру. Ви працюєте з колективним невідомим. Порожня частина аркуша – світ навколо, а зображення – ваша особистість. Потрібно органічно злитися з навколишньою дійсністю. Розчиніть малюнок у фоновому режимі, зрівняйте цим напругу в ньому і навколо нього.

   Людина починає відчувати підтримку світу, отримує від нього ресурси та сили, що сприяють подоланню труднощів.

   Потім розфарбуйте різними кольорами всі елементи вашого малюнка: фарбами, фломастерами або кольоровими олівцями, так ви об'єднаєте частини в нові групи, пропрацювавши здатність приймати більше, у вас з'явиться мотивація до досягнення певної мети. Вибирайте будь-які кольори, можете не зафарбовувати всі частини.

   І на закінчення: промалюйте лінії поля. Це окремі нейрографічні лінії, що проходять крізь увесь лист. Виділіть ці лінії іншим кольором. Вони можуть бути пов'язані з природою, формою якихось предметів та ін. Так ви глибоко поринете у своє внутрішнє «я».

   Займатися   нейрографікою краще,  ввечері перед сном, бо під час відпочинку виникають нові нейронні реакції у мозку.

Ваші враження.

 Арт-терапевтична техніка «Вихлюпуй емоції на папір» (10хв)

Мета: вчитися приборкувати власні емоції.

   Візьміть ручку та лист паперу. Не замислюючись, почніть швидко і різко вихлюпувати всі емоції на аркуш. Малюйте лінії по всьому листу паперу так, як ніби ви хочете оголосити всьому світу, що ви існуєте і заслуговуєте на все найкраще!

   Малюйте все, що хочете, адже немає жодних обмежень. Лінії можуть перетинатися собі і перетинатися між собою, а можуть і не перетинатися. Намальовані вами лінії повинні заповнити собою весь аркуш паперу.

   Ті лінії, які ви намалювали, сприяють закладці нових нейронних зв'язків.

   Поважно подивитись на малюнок. Скільки кутів і скільки кіл на ньому ви бачите? Кожен кут символізує собою конфлікт, а кожний коло – ціле і неподільне. Кут – це питання, коло – це відповідь.

   Щоб вирішити конфліктну ситуацію і розібратися з проблемою, вам необхідно згладити всі намальовані вами куті. Почніть шукати на своєму малюнку куті, а потім згладжуйте їх. Не впадайте у відчай і не дозволяйте собі зупинятися на півдорозі, інакше досягти відчутних результатів не вийде.

   Відчуваючи незадоволення, роздратування, злість та інші негативні емоції під час роботи над згладжуванням кутів, ви зустрічаєтеся з самим собою. Ваше завдання на даному етапі полягає в тому, щоб зняти всі обмеження психологічного характеру, повернути собі цілісність, привести думки до ладу і знайти внутрішню гармонію.

Алгоритм дій такий: спочатку, протягом декількох 10 секунд,  малюєте довільну закарлюку, потім  доведіть  всі лінії до кінця, потім  згладжуйте  на папері і заокруглюйте всі гострі куті, і  розфарбуйте  тими кольорами, які приємні. Створіть свій малюнок, гармонізуючи його таким чином, щоб він став інструкцією до застосування. Зніміть напругу, покращити  якість життя та самопочуття. Нейрографіка – це безпечний простір для проживання емоцій, у тому числі і сильних. Це експрес-метод, зміни в стані та ставлення до цієї теми, питання чи проблеми відбуваються вже під час малювання. Всім знайоме спонтанне малювання у блокноті під час непростих розмов чи важких нарад на роботі. Зниження напруги відбувається через малювання ліній та фігур.

Управа «Відбиваємо свої думки на папері»

   За допомогою цієї вправи ви дізнаєтеся, чи чуєте ви собі   і можете передавати керування з голови до тіла.

  Візьміть маркер і поставте його будь-де на аркуші паперу. Заплющіть очі і ведіть лінію, просто прислухаючись до своєї руки. Сфокусуйтеся на ній та прислухайтеся до її бажань. Куди вона хоче йти, туди і прямуйте свій рух.   Ви можете повертати, змінювати напрямок, малювати завитки, заповнюючи хоч весь лист, доки не захочете зупинитися. Головне, щоб лінія була відрізком. Вона має бути нескінченною. Пазом з лінією ви відобразили свій нейронний код. Тепер його можна трансформувати, доробляти та доводити до потрібного стану.

   Якщо вам вдалося це зробити, то ви чуєте свій внутрішній голос і через маркер перенесли на папір свій внутрішній стан і свої думки.

Управа «Готуємось до змін»

Розташуйте маркер у будь-якому місці листа та ведіть лінію, прислухаючись до бажань руки.

   Якщо все виходити, то ведіть лінію, яка часто змінює напрямок. Тобто, якщо ви захочете змінити напрямок, йдіть не за бажанням руки, а в інший бік. При малюванні такої лінії відбувається поєднання бажань невідомого, тобто шаблонів поведінки, з усвідомленим прийняттям рішень. Ви самі почнете прокладати шляхи у своїй свідомості, готуючись до того, що – зміни це нормальне явище. За ними все гаразд.

   І чим легше вам дається   створення нейрографічної лінії, тим більше ви відкриті до змін. Далі подумайте про те, що вас найбільше хвилює, що б ви хотіли змінити.

   Це може бути будь-що: і підвищення, і нова посада, і переїзд, і особисті зміни та ін. Ведіть такі лінії. Вони покажу вам, наскільки ви готові змінити щось у своїй житті. А ваша свідомість тим часом почне готуватись до змін.

Створюючи різні малюнки за допомогою нейрографіки. Ви зможете своїми руками створювати собі нові можливості і попрямувати в нову реальність, яка змінити   вашу життя на краще: зробити його більш цікавим, наповненим і щасливим.

Управа «Настрій»

   Кілька хвилин тому ви почули погану новину чи закінчилася неприємна розмова…

   Як зняти неприємний облог? Візьміть фломастери. Спокійно, лівою рукою намалюйте абстрактний малюнок: кольорові нитки, лінії-сюжети, фігури. Важливо при цьому повністю поринути у свої переживання, вибрати колір і провести лінії так, як вам хотілося б, щоб вони цілком збігалися з вашим настроєм.

   Намагайтесь уявити собі, що ви переносите свій сумний настрій на папір. Закінчили малюнок? А тепер перегорніть лист і на звороті напишіть 5—7 слів, які відображають ваше настрій, ваші почуття. Довго не думайте і не намагайтеся бути ввічливішими: необхідно, щоб слова виникали спонтанно, без спеціального контролю.

Після цього ще раз продивіться ваш малюнок, ніби заново переживаючи свій настрій, перечитайте слова, і з задоволенням, емоційно, розірвіть лист, викиньте його в кошик.

Ви помітили? Всього 5 хв, а ваш зіпсований настрій уже зник, він перейшов у малюнок і був знищений.

   Малюючи нейрографіку за певними алгоритмами та послідовністю, людина налаштовує свій емоційний стан і врівноважує відношення до теми чи проблеми, яка в даний момент його хвилює. А далі, поступово налаштовується та трансформується реальність. Навіть трапляються дива - раптом з'являються потрібні люди або відкриваються можливості, про які й не замислювався раніше.

   Управа «Моя сила (ресурси)»

   Відчуваєте, що втрачаєте сили, утомилися. Вас ні на що не вистачає.

   Візьміть маркер або фломастер і на папері зобразіть   коло, під колом дугу, яка захопить нижню частину кола і триватиме аж до кінця паперу з обох сторін. Посередині великого кола з опорою на дугу зобразіть   «посмішку», це ваші ноги в позі лотоса. А тепер візьміть простий олівець. Над ногами залиште місце і в горі зобразіть тулуб, талію і об'єднайте ноги з тулубом. Зобразіть плечі, руки, що спираються на коліна, шию та голову. Це ви.

   Вдосконаліть трохи собі: наведіть, заокругліть.

   А тепер подумайте, яких ресурсів вам не вистачає, якої сили. Зобразіть кола навколо великого кола і впишіть бракуючи ресурсів. А в середині кола напишіть ті ресурси чи силу, яку ви маєте.

   Спробуйте провести аналогію з тим, що ви маєте і тим чого вам не вистачає. Де можна поєднати, проаналізувати, можна розмалювати.   А ті, яких вам бракує, опрацюйте, сформуйте план дій, як їх досягти. Чи промалюйте схему ваших дій чи ін.

   Періодично повертайтеся до своєї роботи, та допрацьовуйте, удосконалюйте. Розвивайте свої сильні сторони.

 

 

 

 

 


Рефлексія

        Що нового дізналися?

-         Чи корисний був тренінг для вас?

Ваші враження (чат).

Дякую за увагу!

 

   

Тренінг "Синдром вигорання"



Тренінг "Підзарядка для педагога. Лікуємось кіно"

Якщо ви любите кіно, то погодьтеся, що фільмотека – це і сучасна бібліотека, і фонотека, і картинна галерея разом узяті. І практично будь-який фільм може стати штовхачем для пізнання собі та оточуючих, а значить – до зцілення, до покращення собі та свого життя. З усіх видів терапії для нас найнижчою терапією є кіно.

Фільм – це своєрідна метафора, в якій можна побачити відображення певної життєвої ситуації. Він дозволяє зі сторони подивитись на власні труднощі.

"Пошук резервів - самодопомога"   

За своєю психічною організацією людина – самокерована істота, здатна робити вибір, керувати собою. Тож пам'ятаймо, – ми можемо брати свій емоційний стан під контроль і йти разом до перемоги.

 Для емоційної стабілізації доцільно застосовувати такі рекомендовані психологами способи:

   1. Послабити страх допомагає знання – у чому конкретно опасность, яка і звідки вона насувається. Тому слухайте та читайте лише офіційні джерела українських засобів масової інформації.

  2. Діліться своїми переживаннями, спілкуйтеся зі своїми близькими, за потреби – звертайтесь за психологічною допомогою.

  3. Коли випадає нагода трохи розслабитись, відпочити, – використовуйте її, у цьому немає нічого засудженого.

  4. Спробуйте організувати, на скільки це можливо, свою стабільність та стабільність своїх близьких, підтримуючи хоча б частично розпорядок дня, сімейні ритуали (особливо, якщо у вас є маленькі діти, братики, сестрички).

  5. Для відновлення емоційного балансу контактуйте із природою та тваринами. Це може бути як споглядання живої природи безпосередньо, так і догляд за кімнатними рослинами, так і за домашніми улюбленцями. Надання притулку кишці чи собачці може стати потужним антистресом як для дітей, так і для дорослих.

  6. Використовуйте ті доступні вам способи зняття стресу, які були ефективними для вас раніше: молитва, творчість, написання щоденника, приємні спогади, мрії.

  7. Для зняття сильного хвилювання дайте відчути собі «опору» – обіпрітися на стійкий об'єкт (стіну, стілець, поручні, підлогу тощо), зосередьте своє увагу на відчутті опори, що виникають при цьому; зробіть неквапом кілька ковтків води, зосереджуючи своє увагу на тілесних відчуттях, що виникають при цьому.

  8. Подбайте про своє дихання: зосередьте своє увагу на диханні, на рахунок 1-2-3-4 зробіть повільний глибокий вдих через ніс (при цьому живіт випинається вперед, а грудна клітка залишається нерухомою), на наступні чотири рахунки затримайте дихання, потім зробіть плавний видих на рахунок 1-2-3-4. Повторюйте такий цикл протягом 3-5 хвилин, при цьому намагайтеся ухилити собі, що з шкірним глибоким вдихом і тривалим видихом ви часто лишаєтеся стресового напруження.

   9. Постарайтесь зняти м’язове  напруження: цьому можуть допомогти елементарні фізичні вправи; самомасаж; доведення до максимального напруження м’язів на рахунок 1-2-3-4, затримка максимального напруження, розслаблення (повторення таких циклів 2-3 рази), застосовувати можна для різних груп м’язів (у першу чергу щодо тих, де максимально відчувається затиснення і дискомфорт).

  10. Для опанування себе та мобілізації власних сил допоможіть собі повернути почуття безпеки, заручившись підтримкою своєї уяви: прийміть зручне положення тіла, заплющить очі, подумайте про те місце, де ви відчували себе найбільш комфортно, безпечно, затримайте цей образ у своїй уяві, подумки простежте усе, що наявне в цьому місці, звернуть увагу на ваші почуття під час таких уявлень, запам’ятайте їх. Цей образ безпечного місця – у вашій свідомості, він може виникати тут за вашого бажання і ви можете повертатись до нього, коли відчуєте необхідність повернути почуття, пов’язані з ним.

Тренінг "Безпечний простір"



Онлайн-тренінг "Перші кроки до майстерності"



Педагогічний тренінг

Перші кроки  до майстерності

Мета: сформувати у молодого педагога  впевненість у правильному виборі професії, вчити діяти та спілкуватися, стимулювати бажання підвищувати свій професійний рівень, активізувати творчий потенціал кожного  педагога.

Завдання: допомогти молодому педагогу знайти вихід із будь – якої ситуації, яка може скластися, створити і підкріпити імідж успішного спеціаліста; розвивати вміння короткої самопрезентації; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини.

Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.

Хід заняття

   Незалежно від того, де перебуває педагог, атмосфера навколо нього – це відбиток його індивідуальності. Молодий педагог - учорашній студент, який переступив поріг закладу освіти. І тепер ким він для нього стане – лагідною мамою, чи сердитою мачухою, залежить від нього.

   Метою тренінгу є сприяння психологічної адаптації молодих педагогів до умов роботи в закладах освіти, зокрема: корекція хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи, підвищення самооцінки та впевненості у собі та у своїх знаннях, адже часто молоді педагоги сумніваються у своїх можливостях, та добір оптимальної стратегії професійної діяльності.

   Звичайно, даний тренінг не може гарантувати стовідсоткову адаптацію, а лише може сприяти прискоренню цього процесу, програти ті можливі ситуації, які можуть статися у роботі, щоб на майбутнє при виникненні такої ситуації вже не викликало паніки, а можна було спокійно розібратися у ній.

 Вступ. Активізація уваги учасників

 1.Мозковий штурм «Правила роботи в групі»

- Для чого в нашому житті необхідні різноманітні правила?

   Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник:

-міг відверто висловлюватись і виражати свої почуття й погляди;

-не боявся стати об’єктом глузувань та критики;

-був упевнений у тому, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;

-одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасникам.

         Щоб запропонували ви?  ( записують нижче на аркушах )

-         Бути позитивними;

-         говорити по черзі;

-         бути активними;

-         слухати й чути кожного;

-         толерантно ставитись один до одного;

-         бути пунктуальними;

-         діяти за принципом «тут і зараз».

         Чи згодні ви та чи приймаєте ці правила?

 2. Повідомлення теми, мети, завдань тренінгу.

   Для нашої роботи потрібно визначити мету нашого заняття, тобто чітко окреслити очікуваний результат.

   Одну людину попросили піднятою вгору рукою дотягтися до мітки на стіні, вище якої вона не в змозі дістати. Зробили позначку й поставили нове завдання: їй запропонували дістати паличку, розміщену дещо вище від поставленої мітки. Через деякий час людина зробила і це. Потім мету було ще змінено: цього разу було поставлено завдання повісити паличкою капелюха ще вище, але й з цим завданням людина впоралася.

     Ця проста фізична вправа наочно демонструє ефект поставленої мети. Отже, мета нашого заняття: сформувати впевненість у правильному виборі професії, вчитися діяти та спілкуватися в колективі, підвищувати свій професійний рівень, знаходити вихід із будь-якої ситуації.

 3.Вправа «Очікування»

Роздаються невеликі аркуші липкого паперу.

Напишіть, чого саме ви очікуєте від тренінгу та прикріпіть на плакаті (в чаті).

 4. Вправа «Конверт проблем»  

   Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми чи страх у роботі з дітьми і покладіть до конверта. Обміняйтесь (пропишіть проблеми в чаті, обмін думками)

   Дайте поради, як краще вирішити це питання. Вони повинні бути конкретними і дієвими.

 5. Вправа «Ціннісні орієнтації» (10 хв)

Тренер розкладає на столі дві купюри – 5 і 10 гривень. Потім пропонує будь-якому бажаючому вибрати одну з них. Після того, як учасник визначився з вибором, тренер запитує, на основі чого той зробив вибір (як правило, за більшою вартістю банкноти).

Далі тренер змінює паперову гривню на ювілейну. Коли й інший учасник визначився з вибором, він розповідає, що лежало в основі цього вибору. Значимість монети для нього полягає в тому, що вона задовольняє його потребу зібрати колекцію ювілейних монет (ціль, що він прагнув досягти); і це є цінним для нього.

Цінності допомагають людям визначитися, сформувати свою поведінку.

Система ціннісних орієнтацій визначає змістову сторону спрямованості особистості і складає основу її ставлення до навколишнього світу, до інших людей, до себе самої, основу світогляду і ядро мотивації життєвої активності.

6. Мозковий штурм

·   Назвіть професійні цінності, важливі для педагога:

 

професійні знання

педагогічні здібності

володіння педагогічними методиками

терпіння

створення ситуацій успіху

відповідальність

ініціативність

активність

навички саморегуляції

рефлексивність

емпатія

простота у викладі матеріалу

позитивне настроювання

доброзичливість

вимогливість

об’єктивність

особистий інтерес

саморозвиток

креативність

толерантність

гнучкість

принциповість

визнання

повага

незалежність

самодисципліна

    Учасникам пропонується вибрати з цих цінностей десять, а потім п’ять і пропонувати їх за ступенем значущості для них.

Об’єднання в п’ять груп за невербальною демонстрацією певної тварини (учасники витягають листочки із зображеннями тварин). Групи відбирають по три найцінніші якості вчителя і озвучують їх. Потім групам пропонується прибрати одну якість, менш важливу в порівнянні з іншими.

Залишилося п’ять найважливіших цінностей, якими керуються вчителі школи. От відповідно цим цінностям вони і будують свою діяльність.

Питання для обговорення

·         Що ви відчували, коли вас просили пронумерувати якості?

·         Чи легко було розставатися з вашими цінностями? Чому?

·         Які труднощі виникли в ході групової роботи?

·         Яку інформацію для роздумів ви одержали?

7.     Моделювання ситуації «Яким повинен бути педагог» (10 хв)

Тренер повідомляє, що кожна людина має свій стиль роботи. Тож і в педагогічній  діяльності вирізняються різні стилі. Є вчителі, які досконало знають матеріал, уміють його пояснити, оперують термінами, цифрами, їх цікаво слухати, проте вони не працюють на розвиток учнів, вони, як експерти, тільки передають інформацію. Це вчителі-експерти.

Є вчителі, які використовують блискучі ефекти, яскраві вправи, їх цікаво слухати, приємно спостерігати за їхньою роботою, але такий учитель працює тільки на себе, він демонструє свої вміння і навички і не працює на розвиток групи. Це вчитель-зірка. А є вчителі, які не тільки вміють передати нові знання і навички учням, а й допомагають їм зробити узагальнення та висновки, спираючись на їх власний досвід. Це вчителі-фасилітатори.

У гірських народів у стародавні часи був провідник, який допомагав мандрівникам долати гірські маршрути. Він знав, якою дорогою краще йти, скільки води взяти, яке спорядження потрібне тощо. Провідник разом із групою йшов на вершину, проте, коли він бачив, що мандрівники вже можуть самостійно подолати вершину, то давав їм можливість зробити це. Такого провідника називали «шерпою». Успішний учитель має бути «шерпою» в передачі знань, поєднувати в собі риси і експерта, і зірки, і фасилітатора.

Термін «фасилітатор» прийшов до нас з медицини, де фасилітатор – це той, хто допомагає при народженні.

Питання для обговорення

·   Чому вчитель має поєднувати риси експерта, зірки, фасилітатора?

 8. Релаксація «Орігамі»

     Було це дуже давно. В одному селі в Україні дівчата й жінки вирішили показати свою майстерність. Домовилися, що в неділю всі прийдуть на сільський майдан, і кожна принесе найкраще, що вона зробила своїми руками: вишитий рушник, полотно, скатерку, одяг.

     У призначений день усі дівчата й жінки прийшли на майдан. Принесли безліч дивовижних речей. У дідусів і бабусь, яким громада доручила назвати найкращих майстринь, очі розбігалися: так багато було талановитих жінок і дівчат. Дружини і дочки багатіїв принесли вишиті золотом і сріблом шовкові покривала, мережані занавіски, на яких були вив’язані дивні птиці.

     Але переможницею стала дружина бідняка Марина. Вона не принесла ні вишитого рушника, ні мережива, хоча все це вміла чудово робити. Вона привела п’ятирічного сина Петруся. А Петрусь приніс жайворонка, якого сам вирізав з дерева. Приклав хлопчик жайворонка до губ – заспівала, защебетав пташка, як жива. Всі стояли на майдані не поворухнувшись, усіх зачарувала пісня. І раптом у блакитному небі заспівав справжній, живий жайворонок, якого привабив спів на землі.

     «Хто творить розумну і добру людину – найкращий майстер», - таким було рішення старійшин.

     Я запросила на наш тренінг людину, яка теж має багато чудових умінь, і попросила провести для вас невеличкий майстер-клас з релаксації.

 9. Вправа «Педагогічна майстерність»

Розв’язання педагогічних ситуацій:  

Педагогічна ситуація №1

   Ви почали вести урок, всі учні заспокоїлись, настала тиша, і раптом в класі хтось голосно засміявся. Ви здивовано подивились на того учня. Він, дивлячись вам прямо у вічі, заявив: „Мені завжди смішно дивитись на вас і хочеться сміятись, коли ви починаєте заняття”. Як ви відреагуєте на це? Виберіть і поясніть правильний варіант із запропонованих нижче.

1.      „Ось тобі й на”.

2.      „А що тобі смішне?”

3.      „Ну й ради Бога”.

4.      „Ти що, дурний?”.

5.      „Люблю веселих людей”.

6.      „Я радий(а), що створюю у тебе веселий настрій”.

7.      Запропонуйте свій варіант.

 Педагогічна ситуація №2

   На початку заняття або вже після того, як ви провели декілька занять, учень робить заяву: „Я не думаю, що ви як педагог зможете нас чогось навчити”.

         Ваша реакція:

1.      „Твоя справа – вчитися, а не вчити вчителя”.

2.      „Таких, як ти, я, звичайно, нічому не зможу навчити”.

3.      „Може тобі краще перейти у інший клас або вчитися у іншого вчителя?”

4.      „Ти просто не хочеш учитися”.

5.      „Мені цікаво знати, чому ти так думаєш ? ”

 Педагогічна ситуація №3 «Хто зайвий?»

   Один із учнів постійно порушує дисципліну. Нарешті ви, втративши терпіння, наказуєте йому залишити клас.

-         А ви не маєте права вигнати мене з класу. Я не вийду, - говорить учень.

1.      Ви наполягаєте на своєму.

2.      Погрожуєте, що інакше клас залишите ви.

3.      Нагадуєте учневі, що в нього є не лише права, а й обов’язки.

4.      Запропонуйте свій варіант.

 Педагогічна ситуація № 4

Проаналізуйте та презентуйте ситуацію:

Якщо дитина живе у стресі, вона … .

 Педагогічна ситуація № 5

Проаналізуйте та презентуйте ситуацію:

Якщо дитина зростає в атмосфері критики, вона … .

 Педагогічна ситуація № 6

Проаналізуйте та презентуйте ситуацію:

Якщо дитина почувається безпечно, вона … .

10. Вправа – медитація «Моє майбутнє» (3  хв)

Звучить релаксаційна музика. Тренер промовляє текст: «Зараз я запрошую кожного з вас в одну уявну подорож. Сядьте зручніше. Зробіть глибокий вдих… і видих… Відчуйте, як з кожним вдихом і кожним видихом хвиля спокою огортає ваше тіло…

Уявіть собі, що ви знаходитесь у подорожньому приміщенні з білими стінами. Прямо перед вами двері, на них написано: «Майбутнє». Огляньте ці двері краще, відкрийте їх. Відчуйте потік повітря, що йде з відкритих дверей. Який він: теплий або холодний? Як він пахне? Там темно або світло? Якщо там темно, знайдіть маленький ліхтарик, який вам може знадобитися. Тепер сміливо увійдіть в кімнату і подивіться, які важливі події можуть відбутися у вашому житті. Запам’ятайте їх усі, щоб потім про них розповісти. Подякуйте своєму майбутньому за те, що воно відкрило вам свої таємниці, і повертайтеся сюди».

Питання для обговорення

·          Які радісні події ви побачили у своєму майбутньому?

·         Чи були сумні події?

·         Чи можемо ми вплинути на наше майбутнє? Як?

 11. Вправа «Серцезнавство»

   А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.

—  Як ви гадаєте, про що буде  мова?

   Думки вголос.

   Демонструється епіграф: «Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим».

   Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де перебувати? І де «житиме» терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!

—У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо створити його.

   Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне, далекоглядне, віддане, символічне, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе...).

   Що може робити Серце? (Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...).

   - У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства.. ( записано на аркуші; допишіть інші  чесноти ).

     Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно — невгамовний пустун з непокірним характером...».

   У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і криком припиняла будь-яку спробу списування.

   «Ханжа... Не від Серця вона...».

   У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Серце».

—  Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоденник... Двійка!

   «Неук... Не від Серця він...».

   Заглянув янгол до наступного класу — там учитель проводив урок математики.   

—  Порахуйте, скільки разів постукає Серце протягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 разів.

   Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:

—80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів.

   Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:

—  Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!

   «Грубіян... Не від Серця він».

   Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю школи: «Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...».

   Засумували вчителі.

—  Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони.

   І знайшли Мудреця, який сидів у печері.

—  О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів!

   Сказав їм Мудрець:

—  Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але віддайте мені натомість дар ваш!

   Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець?

   Тоді Мудрець сказав:

Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.

Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.

Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.

Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.

Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.

Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.

Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.

Якщо в когось є страх, дай мені страх.

Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.

Якщо в когось є забобони, дай мені забобони.

Якщо в когось є сарана думки, дай мені сарану думки.

А якщо дасте пригорщу дурних звичок, я прийму і ці запилені брязкальця.

Але не забудьте, чого вартий той, хто відніме раз подароване.

Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим.

А вам відкриваю Мудрість: шляхом до Серця учня є чисте Серце вчителя!

І нехай кожен педагог скаже:

Я — Вчитель.

Я — Любов і Відданість, Віра і Терпіння.

Я — Радість і Спів-радість, Страждання і Спів-страждання.

Я — Істина і Серце, Совість і Благородство.

Я — Той, хто Шукає і Дарує, Вбогий і Багатий.

Я — Вчитель і Учень, Вихователь і Вихованець.

Я — Той, хто Прокладає Шлях, і Художник Життя.

Я — Захисток Дитинства і Колиска Людства.

Я — Посмішка Майбутнього і Факел Сущого.

Я — Вчитель від Бога і Співробітник у Бога.

Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!

—  Шановні колеги, я гадаю, що поради Мудреця ви будете втілювати у своїй професійній діяльності.

 12. Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, кошик»

  Повернімося до наших очікувань. ( зачитуються, з’ясовується, чи справдилися вони).  Я пропоную аркушики із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому семінарі для себе щось нове, у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати, і викинути в кошик, якщо вважаєте, що нічого корисного ви не отримали. 


   ТРЕНІНГ

«ЖИТИ У ЗЛАГОДІ З СОБОЮ»


Цільова аудиторія: педагогічні працівники.

Мета: - формування позитивного ставлення до власної особистості;

- вирішення внутрішніх протиріч та гармонізація психічних процесів;

- зняття емоційного та фізичного напруження;

- розвиток адекватних способів реагування на стресові ситуації;

- створення позитивного емоційного настрою під час проведення тренінгу.

ХІД ТРЕНІНГУ:

ВСТУПНА ЧАСТИНА

І. Вправа-знайомство «Клубочок»

   Мета: створення невимушеної атмосфери в групі, мотивація до спільної діяльності.

   ПСИХОЛОГ: у мене в руках клубочок ниток для в’язання. Зараз ми будемо в'язати візерунок нашої групи. Життя кожної людини – це переплетіння подій, ситуацій, вчинків, відносин. Дуже добре, коли особистість є цілісною, як клубочок з ниток. Сьогодні ми спробуємо розплутати ниточки, щоб вийшов клубочок, тобто розібратися в собі, а потім наново поєднати уявлення про себе. Я буду розмотувати клубок, а ви продовжить подумки  речення: «Ніхто не знає, що я…». А зараз дайте, будь ласка, відповідь  на питання:

1.    Чи важко вам виділити рису, яку найбільше цінуєте в людях?

2.    Назвіть її?

3.    Які почуття викликала ця вправа?

ІІ. Вправа «Правила роботі в групі»

   Мета: акцентувати увагу учасників на дотриманні правил роботи в групі.

   * «тут і тепер»;

   * відкриті новим враженням;

   * приймаємо іншого, як себе;

   * нікого не критикуємо;

   * бути чесним із самим собою;

   * підтримуємо один одного;

   * не обговорюємо поза групою те, що відбувається в ній.

ІІІ. Вправа «Очікування»

    Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи в групі.

   Плакат «Гармонія», потрібно написати свої очікування в чат (жінка з вагами).

ОСНОВНА ЧАСТИНА

І. Інформаційне повідомлення «Гармонія – це…»

   Мета: актуалізація знань учасників з теми гармонізації життя, обговорення ключових складових гармонійної особистості.

  Всі ми різні, у кожного свої життєві цінності, бажання і цілі, різний рівень домагань, різні характери і  темпераменти, різні потреби в спілкуванні, фізичному навантаженні, ступеня усамітнення. І на кожному життєвому етапі – певний стан здоров’я і емоційний фон, що залежать від перенесених стресів, захворювань, переживань, і т.д. скільки б не було людині років, в яких би умовах вона не перебувала і як би не виявляла свою індивідуальність, основним моментом в житті є її внутрішній спокій, узгодженість внутрішнього світу з зовнішніми факторами. Іншими словами, якість життя людини залежить від того, якою мірою людина перебуває в гармонії з самим собою.

   Сам термін «гармонія», що походить від давньогрецьких коренів і має дослівний переклад «зв'язок», «узгодженість», спочатку вжився тільки в музиці, а потім став використовуватися і в переносному значенні – впорядкованості, узгодженості в стосунках між будь-якими об’єктами.

   Гармонія – це певний баланс між думками, почуттями, вчинками людини, узгодженість бажань, слів і дій. Гармонійна особистість тішить себе і оточуючих своїм душевним здоров’ям, умінням ладнати з людьми і гарною пристосованістю до широкого кола ситуацій.

   Однак, будь яка єдність складається з частин, зі сфер особистості.

*  сфера свідомості;

*  соціальна сфера;

*  тілесна сфера.

   Сфера свідомості – це сукупність всіх думок, ідей, засвоєних протягом життя правил, переконань, установок, картина світу в цілому. Свідомість реєструє все те, що людина колись побачила, зрозуміла, сприйняла. І навіть якщо отримана і перероблена інформація ніколи не буде потрібною, вона не забувається, залишаючись в далеких куточках людської пам’яті. У людини повинен бути сенс її існування, а також стійка ієрархія мотивів, цілей і системи  цінностей.

   Соціальна сфера – це та частина людського життя, яка (як і свідомість), відрізняє нас від тварин, слугує чинникам соціалізації. Данна сфера допомагає людині бути приналежною до того чи іншого оточення, соціальної групи та визначає її місце у суспільному житті. Узгодженість внутрішнього світу людини з її оточенням визначає якість спілкування з оточуючим світом.

   Тілесна сфера. До неї відносить фізіологія, стан здоров’я, тілесні відчуття, дії в реальності, життєвий досвід. Тіло – це свого роду резервуар, в якому живуть «почуття» і живе «свідомість». Чим більше людина дбає про здоров’я і тіло, тим більше стрункі її думки і тим комфортніше її почуття, тим тонше її переживання реальності.

   Без тіла не існує життя, досвіду, дій, реальності. Саме в тілі відчувається прилив  енергії, тілу ми зобов’язані  різними  відчуттями. Тіло – це перша доступна реальність, яку людина може назвати своєю. Знаходячи контроль над станом тіла, ми вчимося поширювати свій вплив ширше і далі в просторі.

   Людині, яка досягла внутрішньої гармонії – добре і весело. Швидше за все, так само приємно і з нею. Зазвичай це правда: якщо людині добре з собою, з нею добре і іншим людям. Гармонійна людина прагне до свого особистого щастя, піклуючись про щастя оточуючих рівно стільки, щоб не мати з ними зайвих проблем.

   Гармонійне життя передбачає баланс всіх життєвих сфер. Кожна з життєвих сфер – робота, сім’я, кар’єра, друзі, дозвілля - важлива для людини. Однак людина завжди сама визначає для себе пріоритети. У той же час одне не замінить іншого. Якщо у нас не розвинена певна життєва область, рано чи пізно виникне незадоволення, деякій перекіс в особистісному розвитку.

   Гармонія проявляється у відчутті внутрішнього благополуччя і комфорту, задоволеності своїм способом життя і взаєминами з оточуючими людьми, в хорошому фізичному самопочутті. Це дозволяє сприймати життя у всьому різноманітті; жити повно, вивчаючи світ; зберігати свіжість сприйняття і оцінки реальності.

         2. Вправа «Аукціон цілей»

         Мета: аналіз ціннісних орієнтацій та життєвих цілей, формування структури цілепокладання особистості.

         Обладнання: ватман із списком цілей, маркер, аркуші у кількості учасників, ручки.

       Психолог: Життя людини втрачає сенс. Коли в ньому немає цілей. Вчені довели, що гармонійна особистість завжди ставить перед собою три групи цілей:

·       Близькі, які планує досягти протягом доби;

·       Середньо розташовані – строк досягнення варіюється від одного тижня до місяця;

·       Далеко розташовані – термін їх реалізацій від кількох місяців до року.

Важливо, щоб у нас з вами були всі три групи цілей. Тож наша вправа допоможе активізувати всі життєві намагання та плани.

         Отже, оголошується аукціон, на якому розпродаються життєві цінності. Завдання учасника – придбати якомога більше цінностей, що мають для нього більше значення. Перед початком аукціону учасник вибирає пять найбільш важливих цінностей, за які він збирається боротися. Цей вибір фіксується в «плані аукціону», тобто ви записуєте для себе номери тих цілей, які ви обрали. Починається процес аукціону, ведучий оголошує ігровий лот, назву цінності. Ті, хто обрав для себе цю цінність, називає свою ціну, якщо хтось іще обрав її, називає свою (більшу), поки не переможе той, хто залишиться сам.

        Список цінностей:

1.    Здійснити навколосвітню подорож.

2.    Вивчити нову мову.

3.    Досягти ідеальної ваги.

4.    Пробігти марафон.

5.    Організувати власну справу.

6.    Зробити стрибок з парашутом.

7.    Написати книгу.

8.    Навчитися грати на музичному інструменті.

9.    Зізнатися у коханні.

10.                      Створити сім’ю.

11.                      Піклуватися про тварин.

12.                      Погасити заборгованість.

13.                      Купити машину.

14.                      Зробити ремонт у квартирі.

15.                      Мати міцне здоров’я.

16.                      Фінансова стабільність.

17.                      Правильне харчування.

18.                      Позбавлення від хвороб.

19.                      Гармонія у стосунках.

20.                      Позбутися від шкідливої звички.

21.                      Записатися до фітнес-клубу.

22.                      Знайти нове хобі.

23.                      Привнести новизну у відносини.

24.                      Покататися на слоні чи верблюді.

25.                      Дослідити морські глибини.

26.                      Знятися у кінофільмі.

27.                      Навчитися керувати літаком, автомобілем, мотоциклом.

28.                      Мир у всьому світі.

29.                      Безпека сім’ї та близьких людей.

30.                      Справжня дружба.



3.Вправа на релаксацію.

Мета: зняття емоційної та психічної напруги.

ПСИХОЛОГ: м'язові затиски, або інакше м'язові блоки – це патологічні та хронічні напруги м'язів або груп м'язів,   що виникли внаслідок стресів чи пригнічених емоцій. Хронічна м'язова скутість – проблема сучасного суспільства. Прадавній дикун міг собі дозволити у відповідь на агресію з боку одноплемінника виявити відповідну реакцію або втекти від хижого звіра, або просто покричати досхочу від злості та страху. Тим самим він не збирав у собі емоцій, а вільно їх виявляв. Сучасна людина не стане так робити. Вона швидше сховає всі свої злість, страхи, образи, обурення, розчарування та інший негатив глибоко всередині себе. І всі ці заради невиражених емоцій залишаються у тілі у вигляді постійно напружених м'язів.

   Сучасна людина не може реалізувати м'язову відповідну дію на виниклу емоцію чи стресс. Але і стародавній інстинкт нікуди не подівся. Емоційний заряд залишається в тілі у вигляді напружених м'язів, а ті, у свою чергу, постійно шлють сигнали мозку, що вони напружені, а значить, «безпека» все ще зберігається.

   З часом людина настільки звикає до такого напруження, що не відчуває її зовсім. Однак це не означає, що напруга на неї не діє. Маса проблем як психологічного,   так і фізіологічного характеру відбувається саме через хронічні м'язові затиски в тілі людини.

   Наступні вправи допоможуть зняти м'язову напругу:

Вихідне положення – сидячи на підлозі, шкірна вправа повторюється 4-5разів.

1.    Витягнути руки і розчепити пальці так, щоби відчути напруження. У такому положенні затримай їх упродовж 5 с. розслабити потім зігнути пальці.

2.    Повільно опустити підборіддя, розслабитися і залишитися в такому положенні 2-3 с.

3.    Сидячі на стільці, піднести руки нагору, потім плавно опустити їх додолу, розслабити.

4.    Прямі руки розвести в сторони ладонями вгору, зробити вдих, повільно опустити вниз, видих.

5.    Зробити нахилі та повороти голови.

6.    Зробити максимально глибокий вдих. А на видиху випускаємо з легень повітря. При цьому в голос проговорюємо літеру "у".

7.    Сидячи, підняти ноги і тримати їх у горизонтальному положенні 20с.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА   ЧАСТИНА

1.    Відеопритча

Мета: формування самоповаги та любові до власної особистості, прийняття своїх слабких та сильних сторін.

Обладнання: фрагмент фільму "Ангел А" Люка Бессона, 2005р.

ПСИХОЛОГ: передбачаю переглянути вам фрагмент фільму, про важливість жити у злагоді з собою, любити собі, своє тіло та свідомість, приймати свої сильні та слабкі сторони.

2.    Управа «Чи справдилися ваші очікування».

Мета: виявити наскільки справдилися очікування учасників.

ПСИХОЛОГ: повернемося до ваших ожидань, якщо справдилися, залиште в чаті повідомлення, якщо ні, теж.

Дякуємо за увагу.

Будьте здорові.

 

2 коментарі: